ضد یخ و زمان تعویض آن
نوشته شده توسط : قدیمی

معرفی ضد یخ و زمان تعویض آن

ضد یخ و زمان تعویض آن

آیا می دانید زمان تعویض ضد یخ چه زمانی است؟ برای برخی خودروها،  توصیه می شود که ضد یخ را هر 48000 کیلومتر تعویض کنید. برخی از سازندگان خودرو توصیه می‌کنند که سیستم خنک‌کننده موتور را تخلیه نمایید. سپس شستشو دهید. همچنین توصیه می شود ضد یخ را در خودروهایی که تحت «سرویس‌های شدید» قرار دارند، مانند بکسل های مکرر که می‌تواند گرمای بیشتری تولید کند، بیشتر تعویض کنید. تعویض ضد یخ به موقع بسیار توصیه می شود به گونه ای که برخی از تولید کنندگان خودرو توصیه می کنند پس از طی کردن 48000 تا 80000 کیلومتر بهتر است این کار انجام شود.

دلیل تعویض ضد یخ این است که بیشتر خودرو ها از خنک کننده موتور با عمر طولانی (معمولاً مخلوط 50/50 ضد یخ و آب) در رادیاتور استفاده می کنند. این مسئله خودرو را برای چندین سال از جوش آوردن در هوای گرم و یخ زدگی در هوای سرد، محافظت می کند.

عملکرد

ضد یخ می‌تواند به مرور زمان خراب شود و باید به شکل دوره ای آزمایش شود که آیا  هنوز کارایی دارد یا خیر، زیرا تشخیص این موضوع از روی ظاهر آن دشوار است. حتی اگر مخزن مایع خنک کننده، سطح مایع خنک کننده را  مناسب نشان دهد. همچنین آزمایشات نشان دهد که خنک کننده و ضد یخ همچنان به خوبی از خودرو محافظت می کند، ممکن است به تخلیه مایع خنک کننده و شستشوی ضد یخ نیاز باشد.

مایع خنک کننده می تواند در طول زمان اسیدی تر شود و خاصیت بازدارندگی زنگ خود را از دست بدهد و باعث خوردگی شود. خوردگی می تواند به رادیاتور، پمپ آب، ترموستات، درپوش رادیاتور، شیلنگ ها و سایر قسمت های سیستم خنک کننده و همچنین به سیستم گرمکن خودرو آسیب برساند.این موضوع خودرو را بیش از حد داغ می کند. اگر بازدارنده های خوردگی خراب شوند، خنک کننده ضد یخ باید تعویض شود. سیستم خنک‌کننده نیز ممکن است برای حذف آلاینده ‌ها نیاز به شستشو داشته باشد.

 

ثبت اگهی خودرو مشهد

ثبت اگهی خودرو کرج

خرید حواله خودرو در مشهد

خرید حواله خودرو در کرج





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: